According to Deng Hongbing, a professor from the School of Resource and Environmental Sciences, Wuhan University, who led the research team, the two raw materials used in making the sponge, squid bone and cotton, are easy to obtain and available at low cost, making the biomass fibrous sponge an effective and cost-efficient solution to address the complex issue of microplastic pollution in water
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The sponge developed by using chitin extracted from squid bone and cotton cellulose can adsorb various common microplastics - small pieces of plastic less than 5 millimeters in length - from food packaging, textiles, and other industrial products.
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The research team evaluated the fibrous foam's performance using samples from four typical water sources including irrigation water, lake water, seawater, and pond water.
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They found that the adsorption capacity of the material was basically unaffected by inorganic particles, heavy metals, organic pollutants, or microorganisms in the water, confirming its stability in real aquatic environments.
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Large-scale production of this sponge is highly feasible, as its raw materials are simple to obtain, and the equipment required for its production, which includes freeze dryers and mechanical stirrers are widely available
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If the large-scale production of the biomass fibrous sponge proves to be successful, the sponge is expected to be applied in large-scale water treatment or household water purifiers in the near future
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Source: Chinese scientists develop biodegradable sponge capable of removing 99.8% of microplastics from water - GlobalTimes
La COMPÉTITIVITÉ des PRODUITS AGRICOLES et AGROALIMENTAIRES en Afrique: FACTEURS CLÉS, STRATÉGIES, INDICATEURS ,et Exemples de produits agricoles et agroalimentaires compétitifs
La COMPÉTITIVITÉ des PRODUITS AGRICOLES et AGROALIMENTAIRES en Afrique: FACTEURS CLÉS, STRATÉGIES, INDICATEURS ,et Exemples de produits agricoles et agroalimentaires compétitifs La compétitivité commence et se fait dans la plantation avec les SEMENCES à hauts RENDEMENTS, les BONNES PRATIQUES et le PARTENARIAT STRATÉGIQUE avec le SEMENCIER qui garantissent de très belles RÉCOLTES. Facteurs clés de compétitivité : 1. Qualité des produits (fraîcheur, saveur, texture) 2. Prix compétitif (coût de production, marges bénéficiaires) 3. Innovation (nouveaux produits, technologies, emballages) 4. Marketing et communication (marque, image, publicité) 5. Accès aux marchés (réseaux de distribution, exportation) 6. Durabilité environnementale et sociale (labels, certifications) 7. Flexibilité et adaptabilité (réponse aux changements du marché) 8. Quantité abondante 9. Zone production proche des marchés de communication 10. Partenariat stratégique avec les semenciers, comme Taatjene Food Indust...
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